Wij werken graag met u samen
in de volgende situaties
-
U wilt een exploitatie opzetten voor uw bedrijfspand. Dit pand gebruikt u voor de huisvesting van uw eigen bedrijf of voor de verhuur aan een of meerdere huurders. Als verhuurder wilt u een aantal voorzieningen centraal aanbieden en doorbelasten aan uw huurders. Wij nemen u (een deel van) de volgende veelvoorkomende werkzaamheden uit handen:
- realisatie controle technische (W/E) infrastructuur;
- planning en coördinatie groot onderhoud (meerjarenonderhoudsplannen – MJOP’s), monitoren bouwkundige staat;
- aansturing beheerder(s) en planning van kleine onderhoudswerkzaamheden;
- controle op voldoen aan wettelijke of keuringseisen (o.a. NEN, legionella, brandpreventie);
- opstellen van verrekening van energiekosten en/of servicekosten;
- facturatie huurpenningen, incasso huurgelden en debiteurenbeheer;
- aanvragen en opvolging van omgevingsvergunningen.
-
U koopt centraal energie (gas, elektra) en diensten (zoals schoonmaak) in en levert deze aan uw huurder(s). De kosten wilt u op een correcte wijze doorbelasten aan deze gebruiker(s). Wij adviseren u bij de inkoop van het gewenste voorzieningenpakket. Daarbij ontwikkelen wij voor u het bijbehorende model voor een correcte afrekening van energiekosten en/of servicekosten met uw huurder(s). Samengevat, zorgen wij voor:
- selectie van en onderhandeling bij inkoop van diensten en services;
- opstellen van beheer-, service- en onderhoudscontracten;
- controle en opvolging van gemaakte afspraken;
- in kaart brengen van een correcte en transparante kostenverdeling;
- advies en/of inkoop van meetsystemen om een correcte kostenverdeling te borgen.
-
Uw plan is klaar. Maar nu de uitvoering nog. Deze nemen wij u graag uit handen. In de mate waarin u dat wilt. Wij zorgen voor:
- inzet van de gewenste deskundigheid;
- opstelling en bewaking van de planning;
- maken van afspraken met belanghebbenden en andere betrokkenen;
- opvolging van gemaakte afspraken.
- periodieke terugkoppeling.
Steeds in nauw overleg met u, zodat we samen sturen op het gewenste eindresultaat.
-
U verhuurt (één of) meerdere gebouwen. U merkt dat veel werkzaamheden zich periodiek herhalen. Wij standaardiseren en structureren de werkzaamheden voor u tot een beheerorganisatie. We zetten daarbij in op de aanwezige software (Word, Excel, Outlook), kennis en kunde, rekening houdend met de aanwezige menskracht. Als u dit wenst, adviseren wij u bij de keuze voor de inzet van branche specifieke software. Met de door ons opgezette beheerorganisatie, bent u vervolgens in staat om
- gegevens van panden en bijbehorende contacten en contracten actueel te houden;
- voorkomende werkzaamheden te verrichten op basis van heldere procedures, werkinstructies en sjablonen;
- op gestandaardiseerde wijze correspondentie te voeren en eventuele klachten af te handen;
- de gewenste branche specifieke software te implementeren.
Desgewenst verzorgt DBVB het beheer voor u, als externe beheerorganisatie. Natuurlijk steeds in nauw overleg met u.
-
U wilt een ruimte of een pand (her)bestemmen voor een bepaald gebruik. In samenspraak met u:
- ontwikkelen wij een bijpassend verhuurbeleid;
- bepalen we het dienstenaanbod;
- formuleren we de prijsstelling;
- bepalen we de doelgroep(en) en
- zetten we in op gerichte marketing.
Het maakt daarbij niet uit of het gaat om bestaande of nieuwe projecten/panden. Ook verzorgen we de verdere uitwerking van:
- de vertaalslag van ontwikkelconcept naar een (beheer);
- werving van en onderhandeling met beoogde en bestaande huurders;
- organisatie en coördinatie van de dienstverlening ten behoeve van de huurders.
Bij dit alles adviseren wij u inhoudelijk m.b.t. huurrechtzaken en milieu- en ruimtelijke ordening.
-
U wilt ruimte in een gebouw (onder)verhuren aan een of meerdere huurders. U wilt de afspraken met uw huurder(s) vastleggen in een gedegen contract. Wij adviseren u hierbij en nemen u desgewenst de volgende zaken uit handen:
- contractonderhandeling met kandidaat-huurder(s);
- opstellen van (complexe) huurovereenkomsten, inclusief bijlagen;
- controle en opvolging van gemaakte afspraken;
- inhoudelijke advisering in huurrechtzaken.
-
U wilt een (leegstaand) gebouw graag een nieuwe bestemming geven, en
- u heeft daarvoor zelf ideeën, of niet;
- u vraagt zich af of uw idee tot een mogelijke rendabele herbestemming leidt;
- of u vraagt zich af wat überhaupt de mogelijkheden voor herbestemming zijn.
Wij voeren voor u een haalbaarheidsstudie uit waarin we o.a. de volgende zaken behandelen:
- de staat van het gebouw (en de locatie) in relatie tot de mogelijke functie;
- prognose op basis van signalering gebiedsontwikkeling (o.a. bestemmingsplannen);
- kosten/baten-analyse van het beoogde ontwikkelconcept (exploitatie).
U krijgt van ons een overzichtelijk rapport, dat u kunt gebruiken de verdere conceptontwikkeling en de financiering ervan.
-
U heeft een bedrijfspand dat u verhuurt aan een of meer partijen. Om uw inkomsten te waarborgen, verzorgen wij voor u het debiteurenbeheer. Wij nemen u daarbij (een deel van) de volgende werkzaamheden uit handen:
- facturatie van de huurpenningen (maandelijks/per kwartaal/per (half) jaar);
- verrekening van energiekosten en overige servicekosten (jaarlijks of indien gewenst);
- indexering van de huurprijs, conform het gestelde in de huurovereenkomst;
- incasso huurgelden, indien gewenst;
- bewaking debiteuren, sturen van betalingsherinneringen en/of nabellen van debiteuren.
Indien noodzakelijk geacht, wordt in overleg met u opdracht verstrekt aan het door u aangewezen incassobureau en/of kantoor van een gerechtsdeurwaarder.