• Over DBVB
    • Portfolio
    • De betrokken methode
  • Wie zijn wij
    • CV Theo
    • CV Gera
  • Wat doen we
    • Vastgoedbeheer
    • Project- en procesmanagement
  • Waarom DBVB
  • Weetjes
  • Blog
  • Contact

Vastgoedbeheer

DBVB richt zich op beheer van bedrijfsmatig vastgoed en vooral bedrijfsverzamelgebouwen. Onze expertise betreft vooral bijzondere panden, zoals industrieel, agrarisch en religieus erfgoed en (rijks-)monumenten. Ook zijn wij bekend met verschillende samenwerkingsvormen, zoals bedrijvencentra, broedplaatsen en multifunctionele accommodaties. Hierdoor zijn wij bij uitstek toegerust om maatwerk te leveren.

De volgende werkzaamheden zijn verder te onderscheiden:

Exploitatie

U wilt een exploitatie opzetten voor uw bedrijfspand. Dit pand gebruikt u voor de huisvesting van uw eigen bedrijf of voor de verhuur aan een of meerdere huurders. Als verhuurder wilt u een aantal voorzieningen centraal aanbieden en doorbelasten aan uw huurders. Wij nemen u (een deel van) de volgende veelvoorkomende werkzaamheden uit handen:

  • realisatie controle technische (W/E) infrastructuur;
  • planning en coördinatie groot onderhoud (meerjarenonderhoudsplannen – MJOP’s), monitoren bouwkundige staat;
  • aansturing beheerder(s) en planning van kleine onderhoudswerkzaamheden;
  • controle op voldoen aan wettelijke of keuringseisen (o.a. NEN, legionella, brandpreventie);
  • opstellen van verrekening van energiekosten en/of servicekosten;
  • facturatie huurpenningen, incasso huurgelden en debiteurenbeheer;
  • aanvragen en opvolging van omgevingsvergunningen.

Servicekosten

U koopt centraal energie (gas, elektra) en diensten (zoals schoonmaak) in en levert deze aan uw huurder(s). De kosten wilt u op een correcte wijze doorbelasten aan deze gebruiker(s). Wij adviseren u bij de inkoop van het gewenste voorzieningenpakket. Daarbij ontwikkelen wij voor u het bijbehorende model voor een correcte afrekening van energiekosten en/of servicekosten met uw huurder(s). Samengevat, zorgen wij voor:

  • selectie van en onderhandeling bij inkoop van diensten en services;
  • opstellen van beheer-, service- en onderhoudscontracten;
  • controle en opvolging van gemaakte afspraken;
  • in kaart brengen van een correcte en transparante kostenverdeling;
  • advies en/of inkoop van meetsystemen om een correcte kostenverdeling te borgen.

Beheerorganisatie

U verhuurt (één of) meerdere gebouwen. U merkt dat veel werkzaamheden zich periodiek herhalen. Wij standaardiseren en structureren de werkzaamheden voor u tot een beheerorganisatie. We zetten daarbij in op de aanwezige software (Word, Excel, Outlook), kennis en kunde, rekening houdend met de aanwezige menskracht. Als u dit wenst, adviseren wij u bij de keuze voor de inzet van branche specifieke software. Met de door ons opgezette beheerorganisatie, bent u vervolgens in staat om

  • gegevens van panden en bijbehorende contacten en contracten actueel te houden;
  • voorkomende werkzaamheden te verrichten op basis van heldere procedures, werkinstructies en sjablonen;
  • op gestandaardiseerde wijze correspondentie te voeren en eventuele klachten af te handen;
  • de gewenste branche specifieke software te implementeren.

Desgewenst verzorgt DBVB het beheer voor u, als externe beheerorganisatie. Natuurlijk steeds in nauw overleg met u.

Verhuur

U wilt ruimte in een gebouw (onder)verhuren aan een of meerdere huurders. U wilt de afspraken met uw huurder(s) vastleggen in een gedegen contract. Wij adviseren u hierbij en nemen u desgewenst de volgende zaken uit handen:

  • contractonderhandeling met kandidaat-huurder(s);
  • opstellen van (complexe) huurovereenkomsten, inclusief bijlagen;
  • controle en opvolging van gemaakte afspraken;
  • inhoudelijke advisering in huurrechtzaken.

Facturatie

U heeft een bedrijfspand dat u verhuurt aan een of meer partijen. Om uw inkomsten te waarborgen, verzorgen wij voor u het debiteurenbeheer. Wij nemen u daarbij (een deel van) de volgende werkzaamheden uit handen:

  • facturatie van de huurpenningen (maandelijks/per kwartaal/per (half) jaar);
  • verrekening van energiekosten en overige servicekosten (jaarlijks of indien gewenst);
  • indexering van de huurprijs, conform het gestelde in de huurovereenkomst;
  • incasso huurgelden, indien gewenst;
  • bewaking debiteuren, sturen van betalingsherinneringen en/of nabellen van debiteuren.

Indien noodzakelijk geacht, wordt in overleg met u opdracht verstrekt aan het door u aangewezen incassobureau en/of kantoor van een gerechtsdeurwaarder.

  • Over DBVB
  • Wie zijn wij
  • Wat doen we
    • Vastgoedbeheer
    • Project- en procesmanagement
  • Waarom DBVB
  • Weetjes
  • Blog
  • Contact